20110222

~Tugasan TITAS~

Assalamualaikum kwn2…c-hat x?

skrg byk dah kn KKP…egt.walaupun kita cibuk dengan KKP jgn kita lupakan kewajipan kita dGn Allah k…

walau cibuk mana pun kita,jgn tgl solat Jemaah tnpa sbb yg munasabah k.. (g balai,hehe)^^

ni tuk tugasan KKP TITAS yg baru dpt ary ni…hantar sebelum g BIG

(sebelum 8/3/2011)


NO. SOALAN

AHLI

TAJUK

2-

Asiah & Wani

- Bincangkan interaksi antara Tamadun China dengan Tamadun Islam

4-

Lokman & Hanafi

- Bincangkan pencapaian dan sumbangan Tokoh-tokoh Islam dalam bidang Matematik.

5-

Farah & Tikah

- Bincangkan pencapaian dan sumbangan Tokoh-tokoh Islam dalam bidang Astronomi.

6-

Najwa & Adibah

- Bincangkan pencapaian dan sumbangan Tokoh-tokoh Islam dalam bidang Psikologi , Falsafah & Sejarah.

7-

K.Una & Masni

- Bincangkan pencapaian dan sumbangan tokoh-tokoh Islam dalam bidang Perubatan.

9-

Fatin & Pyka

- Terangkan dengan jelas sumbangan Tamadun China dalam pemantapan Tamadun Malaysia dan dunia.

10-

Aini & Mimi

- Bincangkan isu berkenaan dengan globalisasi dan kesannya terhadap dunia.

13-

Aisyah & Dona

- Huraikan tuduhan orientalis terhadap kesahihan al-Quran dan jawapan sarjana Islam terhadap tuduhan tersebut.

19-

Fawa & Ekin

- Huraikan perkembangan ilmu perubatan yang dihasilkan oleh Tokoh-tokoh sarjana Islam dan pengaruhnya terhadap perkembangan ilmu perubatan Barat.

21-

Paan, Liey & Dayat

- Sumbangan Islam dalam bidang sains gunaan :

· Astronomi

· Geografi dan pelajaran

· Kejuruteraan

· Perkilangan









- Font

Arial,size 12


~ Selamat Menyiapkan Tugasan KKp :) ~

8 comments:

Adibah Ibrahim said...

aku pening ngan tajuk aku..huhu...

SheqienRoslan said...

agak susah...walpun ust nk simple...huaaaa

Adibah Ibrahim said...

I totally agree with shikin...huhuu..

dyana shaifulhaq said...

agak r. boleh la tgk2 buku sejarah form 4~
hehe.
kalau tak salah.
tu bahan utk tajuk aku ngn wan ler..

All d best.~

asiah said...

sme2~.. igtkan nak tukar dengan tajuk lain tp lagi susah kot tajuk lain...huhuhu~...

"selamat bermujahadah"~..^_^

Saya said...

dibah>
tajuk kita xde lah susah mana...hahaha

~aku rasa tajuk aisyah ngan dona paling BEST

Adibah Ibrahim said...

Betol gak 2...ok najwa, jom same2 kite berjuang...

dyana shaifulhaq said...

fuh. mmg aku rase bertuah dgn tajuk tu.
hehe.
Alhamdulillah
tp, biasela, berpukal-pukal esaimen, tak start satu apa pun..~