20101114

selamat tinggal sahabat~~insyaAllah umur pnjang kitakn btemu lagi..

sebuah ungkapan yang tidak menyenangkan~~~dan berasa janggal apabila diucapkan...kerana hati berat untuk meninggalkan........yang mndapat ucapan pun akn megerutkan dahi atau mensayukan mata tnda kisah akan perkataan ini~~orang akn lbih senang untuk mengucapkan kata 'jumpa lagi' jika dibandingkan dengan kata selamat tinggal...




pe pun...sahabat-sahabatku yang amat dikasihi Allah~~
tiada ungkapan perpisahan dalam persahabatan....
walaupun maut mnjadi noktah..
kerana seorang sahabat itu trlalu istimewa dalam DOA saudaranya yang lain...
biarpun tanpa bayangnya~~UKHWAH FILLAH~~



Mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga dari seribu teman yang mementingkan diri sendiri~~~

Apa yang kita lalui dengan sahabat2 kadang2 manis dan kadang2 pahit, tetapi itulah yang membuat persahabatan mempunyai nilai yang indah.

Persahabatan sering mndatangkan beberapa dugaan, tetapi persahabatan sejati boleh mengatasi dugaan itu bahkan semakin indah saat bersama~~~

Persahabatan tidak terjalin secara automatik~~ tapi memerlukan proses yang pnjang....dan banyak kenangan indah yang dilalui bersama dalam tempoh itu~~

persahabatan diwarnai dengan berbagai pengalaman suka dan duka, dihibur - disakiti, diperhatikan - dikecewakan, didengar - diabaikan, dibantu - ditolak, namun semua ini tidak pernah sengaja dilakukan dengan tujuan kebencian..

Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan untuk menghindari perselisihan, olh krn kasihnya ia memberanikan diri menegur apa adanya. ....

sahabat2 sekalian....cuti sem ini sudah mnjelang...maaf dipinta atas segala kesalahan selama kita bersahabat...adat dan asam garam kehidupan...ada suka ada duka...maaf segala salah silap,terkasar bahasa,termenyusahkan orang, dll lagi la...seribu kemaafan dipinta...
InsyaAllah umur yang pnjang kita bersua kembali...
pada TAHUN dan SEM yang baru~~selamat pulang ke kampung yg trcinta..semoga bertemu kmbali..insyaAllah~~




                                                 ukhwah Fillah~~~

p/s
  • cuti ni jangan lupa diri yer...jg dri bebaik...
  • yang nak ambil lesen tu GD LUCK yer...balik nnti blh drive ktaorg~~
  • bagi yang pi bercuti brsama kluarga pulak...semoga bergmbira dismping kluarga      tercinta~~ingt kami yg lain~
      
AKHIR SKALI...SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA DIUCAPKAN KEPADA SEMUA  SAHABAT....muslimin dan muslimat~~~~


                                               slamat....hr rya aidil adha~~

                                                                salam aidil adha.......

7 comments:

dyana shaifulhaq said...

To all my friends,(most esp to my classmate)
(buat kak una, sila tukar aku kepada kite,) hehe.

Memang sejuta penghargaan dan setinggi-tinggi terima kasih, kerana kita dipertemukan oleh Allah dengan rahmatNYa, korang telah pun banyak melakar sejarah dalam hidup aku secara sedar ataupun tidak selama 3 sem aku dengan korang,

jadi, seinfiniti kesyukuran ke hadrat Illahi kerana telah banyak melakukan kebaikan dan kebajikan kepada aku,,, biar pun kadang-kadang aku dilukai, atau aku juga melukakan, sesungguhnya, maaf sahaja dipinta dari korang, maafkanlah kalau ade yang terase, sememangnya aku banyak buat salah dan silap, sedang membangun menjadi insan...
percayalah semua orang pun sedang berusaha untuk menjadi sahabat sejati,
andai aku jatuh, tolong bangunkan aku,
andai aku lalai, tolong ingatkan aku,
andai aku terlalu gembira, tolong ingatkan aku supaya jangan terlalai dgn nikmat,
andai aku bersedih, tolong ingatkan tntg khabar gembira untuk hamba yang bersabar,...
kerana aku bukanlah insan yang sempurna, masih lagi perlu kepada peringatan dan teguran daripada korang.

terima kasih buat sokongan, nasihat dan kritikan yang sangat membina, kerana tanpa kalian, tanpa izin Allah, tiadalah kekuatan untuk terus berdiri. terima kasih atas doa-doa korang.

jadi, utk aidiladha ini, teruskanlah perjuangan kita untuk mengorbankan hawa nafsu yang terus mengajak kepada kelalaian dan kemaksiatan, teruskan pengorbanan untuk sentiasa kuatkan hati dan diri dengan kesabaran dan mujahadah yang tinggi.

Semua itu pun dari Allah, semoga kita sentiasa berusaha menjadi yang lebih baik.~
InsyaAllah. Salam AidilAdha 1431 H.
(harap tukar fikiran supaya bukan aku yang jadi P.K.U sem depan) hehe. tolong fikir-fikirkan:). ~~~
thnx n sorry.

Adibah said...

jawatan itu InsyaAllah mmg ko yg akan pegang diyana...

dyana shaifulhaq said...

weh. *pasrah*
kalau panjang umur, insyaAllah.

nak naik flight tak balik ni? hee.

Anonymous said...

peringatan utk diri ini dan sahabt smua(trutama dri ini)
kadang2 kita rs dri amat sering dilukai dn sering trluka...sakit sangat...
tp adakh prnh kita fikir sebaliknya..iaitu dri sndri yg sering melukakn dri org lain..hermm..
tepuk dada tya iman kita,tya dri kita,tya hati kita....
ya Allah berilh kesedran dlm driku ini..maaf sahbt skalian~~
ukhwah fillah~~

Anonymous said...

btol kate2 d atas ni tp ada juga manusia yg x sedar akn perkara 2 menyakitkan hati org lain krn setiap org Allah jdkn berbeza-beza, jd sahabat la yg perlu menegur dan memberitahu sahabtnye perkara2 yg melukakan hatinye itu, supaya org itu boleh memperbaiki dirinye, dan org yg mendpt teguran perlu menerimenye dgn hati yg terbuka dan anggap teguran itu menjdikan kite sahabat yg lebih baik kpd sahabt yg lain...

Anonymous said...

InsyaALLAH...semoga ukhuwah yang disertai dengan iman dan takutnya kita kepada-Nya membawa kita ke syurga...^_^..ameen..

jadi, persiap diri untuk disakiti dan juga disayangi...dan jadilah sahabat yang sejati dahulu buat sahabat kita...^_^...salam Mahabbah Fillah...

dyana shaifulhaq said...

hmm betul tu.
teringat satu kisah dlm buku Nota Hati Seorang Lelaki,
dalam kisah tu, ada seorang ibu muda lewat 30-an, yang sgt-sgt penat utk mengurus rumah tangga dan keluarga, kerana berasa dirinya tidak dihargai lantaran kerana suaminya dah mula cari yang muda, anak-anak malas dan mula kurang ajar, ibu mana lah yang tak sedih.

lantas, ust. pahrol nasihatkan ibu tersebut, supaya, buatlah semua kerja-kerja rumahtangga kerana Allah semata-mata kerana kalau kita mintak penghargaan manusia mmg susah nak dapat. kerana hakikatnya, kat dunia ni, ramai manusia yang tak reti menghargai, err, kalau ade pun terlalu sedikit. ini jelas dinyatakan dlm qur'an, sedikit sekali orang-orang yang bersyukur.

yg penting, pekerjaan kita tu ikhlas krn Allah. ikhlas tu adalah rahsia dalam rahsia Allah. susah nak capai tp itulah yang kita kena strive jugak.

yang pnting jugak, kita menghargai diri sndri n bersyukur ats apa shj yang terjadi.
hmm. sama-samalh kita berusaha mncari redha Allah.
ps. mmg tersentuh bc bab tu.~ :)